Thermo King IAA 2016

Thermo King prezentuje rozwiązania dla przyszłości transportu chłodniczego na IAA 2016

slxi

Firma Thermo King, producent rozwiązań dotyczących kontroli temperatury w transporcie przeznaczonych do różnych zastosowań mobilnych oraz marka Ingersoll Rand, przedstawi rozwiązania dla przyszłości transportu w kontrolowanej temperaturze na tegorocznych taragach IAA w Hanowerze.

– Innowacyjność, to coś znacznie więcej niż wdrażanie nowych produktów – mówi Karin De Bondt, wiceprezes i dyrektor generalny ds. samochodów ciężarowych, naczep i autobusów Thermo King na kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). – To ukłon w stronę nowych indywidualnych potrzeb klientów, od łączności po inteligentne rozwiązania oparte na bazach danych, monitoring od strony użytkownika i możliwość integracji nowych i nadchodzących technologii.

Na Targach IAA firma Thermo King przedstawi zestaw rozwiązań dla naczep, przyczep i pojazdów, w tym nową ofertę agregatów naczepowych SLXi przeznaczonych do zastosowań jedno – lub wielotemperaturowych, zaprojektowanych z myślą o bieżących wymaganiach dotyczących oszczędności paliwa, inteligentnych rozwiązań, łączności i zrównoważonego rozwoju.

slxi-1

Platforma agregatów naczepowych SLXi: do 20 procent oszczędności paliwa oraz funkcje telematyczne w standardzie. Ofertę agregatów naczepowych SLXi, jedno- lub wielokomorowych, opracowano ze szczególnym uwzględnieniem inteligentnych rozwiązań, możliwości komunikacji, zużycia paliwa i kontroli temperatury. – Aby zdobyć wiedzę dotyczącą rzeczywistych warunków pracy, temperatur i profili roboczych dla różnych typów ładunków w codziennym użytku, współpracowaliśmy z setkami klientów i dilerów – mówi David O’Gorman, menedżer produktu w Thermo King. – Zapoznaliśmy się z ich potrzebami, a następnie poświęciliśmy tysiące godzin na badania, opracowanie i zaprojektowanie nowych funkcjonalności i usprawnień, które znalazły odzwierciedlenie w kolejnej odsłonie agregatów naczepowych SLXi kontrolujących temperaturę w transporcie. Istotne funkcje wyróżniające agregaty SLXi:Większa oszczędność paliwa w rzeczywistych warunkach pracy: Platforma SLXi oferuje możliwość dostosowania parametrów roboczych do potrzeb klienta, ich zastosowań oraz warunków otoczenia. Indywidualne profile robocze umożliwiają optymalizację wydajności chłodniczej oraz oszczędność paliwa rzędu od 10 do 20 procent w porównaniu z poprzednimi modelami. • Całodobowa telematyczna łączność w standardzie: Po przejęciu firmy Celtrak w październiku 2015 r. SLXi to pierwszy w branży agregat naczepowy obsługujący wszystkie funkcje telematyki, dostarczając pełny obraz pracy agregatu oraz stanu ładunku za pomocą nowego urządzenia komunikacyjnego Thermo King TK BlueBox oraz łącza Bluetooth dostępnego w standardzie. • Zdalne zarządzenie agregatem i dostęp do danych: TK BlueBox gromadzi i przechowuje dane agregatu, do których dostęp można uzyskać za pomocą bezpłatnej aplikacji na smartfony lub inne urządzenia z łączem Bluetooth. Umożliwia to dwukierunkową komunikację, która pozwala na zarządzanie agregatem w czasie rzeczywistym oraz dostęp do danych krytycznych. Użytkownicy mogą zdalnie zarządzać funkcjami odszraniania, sprawdzenia agregatu przed trasą, nastawami temperatury oraz korzystać z alternatywnych trybów pracy agregatu bez zawierania kontraktów i subskrypcji. • Usprawniona kontrola temperatury: dzięki udoskonalonemu sterownikowi SR-3 możliwe jest dokonywanie nastaw i wyświetlanie wartości temperatury z dokładnością do 0,1 stopnia Celsjusza. – Skuteczniejsza kontrola temperatury oraz zoptymalizowane zużycie paliwa dzięki bardziej elastycznym i szerszym zakresom temperatury w trybie Cycle-Sentry. – W agregatach wielotemperaturowych system precyzyjnej kontroli temperatury (PTC) skutecznie zmniejsza wahania temperatury o 80 procent w porównaniu z wcześniej stosowaną technologią, a także – w zależności od warunków pracy – pozwala utrzymać temperaturę w komorze chłodniczej z dokładnością +/- 0,15 stopni Celsjusza. PTC zapewnia funkcję automatycznej modulacji wydajności oraz kontroli temperatury, aby zapewnić optymalne warunki w przedniej, jak i w tylnej komorze naczepy, gdzie 95 procent klientów przewozi produkty świeże. • Ograniczony wpływ na środowisko: Nowa oferta SLXi to także szereg funkcji, które pozwolą przewoźnikom znacznie ograniczyć wpływ na środowisko naturalne: – Niższa prędkość obrotowa silnika oraz niższe zużycie paliwa dzięki wężownicy skraplacza większej o 27 procent. – Roczna emisja CO2 urządzeń SLXi została obniżona o 2,4 tony, a emisja NOx ze spalin została obniżona o 15 procent w porównaniu z poprzednimi modelami. – Czynnik chłodniczy R-452A obniża potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) o blisko połowę w porównaniu z wcześniej stosowanym czynnikiem R-404A.

agregat-slxi

Aby jeszcze bardziej poszerzyć wybór dla klientów i branż w transporcie i logistyce, konstrukcja SLXi zapewnia elastyczność, która pozwoli na zastosowanie innowacyjnych technologii w przyszłości. Hybrydowa Koncepcja Thermo King Zaprezentowane po raz pierwszy na targach IAA 2016 rozwiązanie hybrydowego napędu agregatu naczepowego łączy w sobie doświadczenie i sprawdzone technologie Thermo King i FRIGOBLOCK i będzie stanowić istotny fragment nowej platformy agregatów naczepowych SLXi. Koncepcja hybrydowego napędu agregatu naczepowego zapewnia dodatkową oszczędność paliwa i kosztów eksploatacji, a także niski poziom emisji zanieczyszczeń i hałasu, dzięki czemu firmy przewozowe mogą docierać do centrum miast i i stref z ograniczonym dostępem dla środków transportu niespełniających norm środowiskowych. Hybrydowy napęd Thermo King umożliwia pracę naczepowego agregatu chłodniczego sprzęgniętego z ciągnikiem siodłowym, przy użyciu napędu Enviro Drive FRIGOBLOCK z falownikiem, w trybie zasilania elektrycznego. Dzięki temu agregat naczepowy może wykorzystywać napęd hybrydowy, korzystający zarówno z alternatora, jak i własnego niezależnego silnika wysokoprężnego. To innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie alternator i silnik wysokoprężny, oferuje potencjalną oszczędność rzędu 5000 litrów paliwa rocznie w firmach o dużych potrzebach w zakresie dystrybucji towarów, co przekłada się na oszczędność około 5000 euro, przy założeniu średniej ceny oleju napędowego 1 euro za litr . Standardowy system telematyki TK BlueBox gromadzi i zapisuje dane oraz umożliwia dwukierunkową komunikację, zapewniając, że ładunek jest zawsze chroniony, a funkcja rozpoznawania lokalizacji automatycznie przełącza zasilanie z silnika wysokoprężnego na napęd Enviro Drive ciągnika siodłowego, gdy jest to konieczne. – Technologie FRIGOBLOCK i Celtrak poszerzyły niezrównany potencjał Thermo King w zakresie prac badawczo-rozwojowych o dodatkowe innowacje, w dziedzinach takich jak napęd hybrydowy bez użycia silnika wysokoprężnego, a także inteligentne rozwiązania telematyczne – dodaje Karin De Bondt. – W połączeniu ze sprawdzoną w branży technologią firmy Thermo King, możliwości te przyspieszają tworzenie innowacyjnych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów, zapewniając zrównoważony rozwój w transporcie chłodniczym. UT Spectrum: agregat do montażu podwoziowego w zabudowach wielokomorowych Zaprojektowane na potrzeby dystrybutorów w terenach miejskich, wymagających wielu stref temperatury, nowe agregaty UT Spectrum poszerzają gamę platformy UT. Wszystkie agregaty serii UT, jedno i wielotemperaturowe, umożliwiają montaż pod podwoziowy w samochodach ciężarowych i przyczepach.

ut-spektrum

pl_PLPolish